Zoneterapibehandling til voksne

​Zoneterapi kan hjælpe til genoprettelse af kroppens balance. Det er en holistisk behandlingsform, der er baseret på den teori at hele kroppen, dens organer og kirtler er repræsenteret i reflekszoner på fødder, hænder og øre.

Under og på fødderne findes et fuldstændigt kort over hele menneskekroppen. Hver en del af kroppen har en zone på fødderne, som kaldes en reflekszone. Hvis der er en ømhed i en reflekszone hænger det sammen med, at en del af kroppen ikke fungere optimalt. Hvis noget ikke fungerer som det skal, bliver der en ubalance. Resultatet er sygdom, smerter, træthed og utilpashed.

Ved at behandle de ømme reflekszoner med specielle trykkombinationer, kan jeg påvirke organerne til at bedre kroppens funktion, og dermed genoprette kroppens balance.

​Jeg arbejder med udgangspunkt i TKN(Traditionel Kinesisk Medicin) og meridianlære, som er læren om kroppens energier. Ligesom akupunktur bygger zoneterapien på meridianlæren, hvor sygdom ses som et resultat af ubalance i kroppen. Ved behandling med zoneterapi søger jeg at nå ind til kernen i lidelsen og årsagen til denne. Herefter vil jeg gradvis udrense og genopbygge, så energien bringes tilbage i balance.

Man skal som minimum regne med 3 behandlinger med zoneterapi, men hvis du har en kompleks tilstand med flere symptomer, oparbejdet gennem længere tid, kan et behandlingsforløb strække sig over flere behandling – op til ca. 10-12 behandlinger.

En zoneterapibehandling kan også bruges forbyggende og som velvære.

Zoneterapi kan hjælpe på:

• Stress, angst og uro
  • Svagt immunforsvar, gentagne infektion
  • Allergi, astma og luftsvejslidelser.
  • Hormonelle problemer, hedeture, klimakterie, barnløshed m.m
  • Urinvejslidelser
  • Fordøjelsesproblemer
  • Hudproblemer – kløe, eksem, tør hud